Mukavaa kun löysin lukemaan blogiamme!

Tämä on Joensuun Setlementin Tyttöjen Tuvan tyttöjen oma blogi.

Blogi on Tuvan tyttöjen näköinen ja blogin tekstit ja kuvat ovat heidän maailmastaan.

Blogissa kerrotaan Tuvalla tehdyistä jutuista, pohditaan syvällisiä ja kirjoitellaan asioista, jotka ovat meille nyt ajankohtaisia tai tärkeitä. Blogista tulee löytymään myös tarinoita ja runoja, ehkäpä laulujakin.

Toivomme, että blogimme henkii Tyttöjen Tuvan tunnelmaa ja ilmapiiriä. Olisi mukavaa, jos blogimme rohkaisisi myös uusia kävijöitä vierailemaan tuvalla.

Mukavaa kun löysit lukemaan blogiamme! :)

torstai 31. maaliskuuta 2016

Spesiaali aukiolo


Tänään 31.3.-16 kaksi sosionomiopiskelijaa saapui Tyttöjen tuvalle pitämään meille luovan liikkumisen tuokion. Tuokiossa oli 4 leikkiä/luovaa tekemistä, jotka innostivat meitä tyttöjä liikkumaan. Minä (Aleksandra) ja hyvä ystäväni Tuija kerromme nyt meidän omia ajatuksiamme tuokiosta.

TUIJAN MIELIPIDE TUOKIOSTA: ”Tuokio oli erittäin energinen, hauska ja varsinkin se "Kivi-runo" -juttu!”
ALEKSANDRAN MIELIPIDE TUOKIOSTA: ”Tuokio oli erittäin energinen, hauska ja etenkin se ’Minä olen puu’ -juttu.”

Kivi-runo -jutussa valitsimme huivin ja veimme sen ns. ’’pesän’’ luokse.
Valitsimme myös kiven ja sitten siitä täytyi kirjoittaa jokin teksti/runo.

Aleksandran kiviteksti:

”Minä olen kivi.
Ajattelen usein muita kiviä.
Toivon että joskus osaisin lentää kuin lintu.
Koska minusta tuntuu että osaisin lentää jos vain uskaltaisin.
Haluaisin myös olla vapaa, kuin muutkin kivet, mutta olen loukussa jonkun tytön luona.
Muistakaa, olen kivi.”

Terveisin: Aleksandra ja Tuija

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti