Mukavaa kun löysin lukemaan blogiamme!

Tämä on Joensuun Setlementin Tyttöjen Tuvan tyttöjen oma blogi.

Blogi on Tuvan tyttöjen näköinen ja blogin tekstit ja kuvat ovat heidän maailmastaan.

Blogissa kerrotaan Tuvalla tehdyistä jutuista, pohditaan syvällisiä ja kirjoitellaan asioista, jotka ovat meille nyt ajankohtaisia tai tärkeitä. Blogista tulee löytymään myös tarinoita ja runoja, ehkäpä laulujakin.

Toivomme, että blogimme henkii Tyttöjen Tuvan tunnelmaa ja ilmapiiriä. Olisi mukavaa, jos blogimme rohkaisisi myös uusia kävijöitä vierailemaan tuvalla.

Mukavaa kun löysit lukemaan blogiamme! :)

tiistai 31. tammikuuta 2017

Tänään jatkuu Kertun tarina. Jihuu! <3


NIMEÄMÄTÖN TARINA
Luku 2
No mutta nyt itse tarinaan.



Hei olen 12-vuotias nuori tyttö. Nimeni on Jane Elizabeth Christine Golding. Asun kaupungissa nimeltä Sandstone. Asumme korkealla kukkulalla jossa on paljon puita, kukkia ja eläimiä. Rakastan elämääni siellä. Kotimme on kaksikerroksisessa puutönössä. Äitini kuoli, kun olin 5-vuotias pikkulapsi. Minulle ei oikein ole vieläkään selvinnyt miksi, mutta en ole kysynytkään. Olen vain tutkinut äidin vanhoja salaisia päiväkirjoja, kirjeitä ja asiakirjoja. Olen saanut sen selville, että äidillä oli tosi paha olla ja tahtoi pois. Olen kyllä harkinnut kysyväni isältä, mutta äidin kuolema on hänelle niin herkkä asia. Ainiin minulla on myös kaksi pikkusiskoa. Kummatkin ovat 5-vuotiaita kaksosia. He kiusaavat minua siitä, kun minulla on niin paljon pisamia. Ja kaiken hyvän lisäksi MEILLÄ ON YHTEINEN HUONE! Rakastan kaupungin kuumilla kaduilla kävelyä. Se on niin rentouttavaa. Kaupungissamme ei ole vielä tutustuttu autoihin, joten kaduilla on mahdotonta välttää hevosia ja poneja jotka raahaavat puukärryjä täynnä ruokaa, työvälineitä ja tavaroita. Kaduilla kantautuu nenään ihana tuoreen leivän ja muidenkin leivosten tuoksu. Tuhlaan rahojani ihanille pikkukojuille, jossa myydään kaikkea ihanaa krääsää. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti